Zasadność przygotowania księgi identyfikacji

02:03

Logo z księgą czy bez
Przy profesjonalnym projektowaniu logo mamy do czynienia z tak zwaną księgą znaku. Jest to księga identyfikacji wizualnej, która opisuje wszystkie szczegółowe elementy związane z projektem logo i wszystkich późniejszych materiałów reklamowych, które będą opatrzone tym logotypem , a dodatkowo innymi znakami firmowymi. Księga taka jest częstokroć integralnym elementem wchodzący w skład identyfikacji wizualnej, niemniej jednak nie każda firma projektuje sobie księgę znaku.



Są takie firmy, które zamawiają logo, ale bez księgi znaku, bo w ich firmach logotyp nie będzie szeroko wykorzystywany i nie mają zamiaru przenosić go na różnorodne materiały, bo firma jest raczej niewielka i po prostu nie ma takich zaleceń. Przygotowanie znaków logo wraz z księgą znaku jest kosztowne. Kosztuje to zdecydowanie dodatkowo niż sam logotyp bez takiej księgi znaku. Koszt w tym przypadku wynosi co najmniej kilka tysięcy pln. Zdarzają się również takie realizacje, w których cena dochodzi do kilkudziesięciu tyś. pln za logo wraz z księgą znaku. Cena księgi jest różna w zależności od tego, kto tworzy logotyp i przygotowuje tę księgę.

O ile jest to profesjonalna agencja reklamowa, w której pracują fachowcy z branży, to zwykle cena będzie dosyć wysoka. Jeśli jest to grafik freelancer, który nie ma takich dużych kosztów prowadzenia firmy, to cena będzie z całą pewnością niższa. Aczkolwiek nie jest to regułą, bo czasami dobrzy freelancerzy też wymagają za swoją pracę dużego honorarium. Księga znaku logo kosztuje zwykle mniej więcej 5 do 10 000 pln. To jest taka uśredniona cena, z jaką najczęściej można się spotkać na rynku. Oczywiście mogą być również wyjątki, gdzie księga wizerunku firmy będzie tańsza albo droższa. Wszystko zależy już tutaj od specyfiki działania danej firmy i od tego, kto para się projektowaniem logo i wszystkich tych elementów oraz dodatkowo na ile projektant wyceni własną pracę.

Zobacz: zobacz stronę

You Might Also Like

0 komentarze